Noel Gunler tekee paluun Ruotsiin Pohjois-Amerikan vuosien jälkeen, kun SHL-seura Djurgården tiedotti hankkineensa entisen Kärppä-hyökkääjän riveihinsä.

24-vuotias hyökkääjä on allekirjoittanut kaksivuotisen sopimuksen tukholmalaisseuran kanssa. Viimeiset kaksi kautta Gunler pelasi AHL-seura Chicago Wolvesissa.

Ennen siirtoaan rapakon taakse hän edusti Liigassa Kärppiä lainapestillä ja keräsi kahdeksan tehopistettä 24 ottelussa.

Djurgården näkee Gunlerissa tärkeän hyökkäyspään vahvistuksen, jolla on potentiaalia ottaa seuraava askel urallaan.

– Hän tuo meille paljon laatua hyökkäyspelaamiseen. Noel on taitava hyökkääjä, jolla on erittäin vaarallinen laukaus, urheilujohtaja Marcus Due-Boje sanoi seuran verkkosivuilla.

Seuran mukaan erityisesti Gunlerin kehitys Pohjois-Amerikassa on tehnyt vaikutuksen.

– Olemme seuranneet hänen matkaansa tarkasti. Hän on kehittynyt jatkuvasti ja uskomme, että kehitys jatkuu myös täällä, seura kommentoi.

Gunler itse odottaa paluuta Ruotsin pääsarjaan innolla.

– Tämä tuntui oikealta heti alusta lähtien. Odotan todella pelaamista Djurgårdenissa täysien katsomoiden edessä, hän sanoi.

Gunler on aiemmin pelannut SHL:ssä Luulajassa ja Brynäsissä, ja nyt entisen Ruotsin U20-maajoukkuetähden uran suunta kääntyy takaisin kotikonnuille Pohjois-Amerikan jakson jälkeen.